Dotychczasowe doświadczenia zespołu, zebrane w trakcie realizacji projektów obrotu i zarządzania nieruchomościami spowodowały, że w 2012 roku zespół Atlanti powołał nową komórkę i rozpoczął działalność w zakresie zarządzania nieruchomościami.
Zarządzanie nieruchomościami jest, w naszym odczuciu, czymś więcej niż zwykłym utrzymywaniem budynków w stanie niepogorszonym. Wierzymy, że nasza wiedza z nieruchomości pozwoli na lepsze rozpoznanie potrzeb właścicieli, a nasza praca przyczyni się do wzrostu wartości nieruchomości.
Oferujemy zarządzanie nieruchomością zarówno zlecone (administrowanie) jak i powierzone w myśl art.18 ust.1 Ustawy o własności lokali. Prowadzimy księgowość wspólnot i udzielamy porad w zakresie zarządzania nieruchomościami. Wspieramy proces tworzenia wspólnoty i przejmowania dokumentacji od dewelopera lub spółdzielni mieszkaniowej.
Techniczne utrzymaniem nieruchomości wspólnej:
Prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości;
Zlecanie kontroli technicznych oraz okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego;
Zapewnienie dla nieruchomości dostaw energii elektrycznej , wody, gazu , odprowadzania ścieków i wywozu śmieci;
Kontrola nad utrzymaniem porządku i czystości części wspólnych nieruchomości;
Kontrola nad pracą firm konserwujących instalacji techniczne w budynku;
Kontrola nad innymi usługami związanymi z utrzymaniem nieruchomości;
Nadzór nad usuwaniem awarii i ich skutków;
Przygotowywanie zapytań ofertowych na usługi związane z utrzymaniem nieruchomości.
Obsługa Wspólnoty Mieszkaniowej:
Organizacja Wspólnoty Mieszkaniowej – w przypadku nowego budynku;
Protokolarne przejęcie nieruchomości;
Weryfikowanie stanu formalnego i faktycznego nieruchomości, prowadzenie dokumentacji lokali i właścicieli;
Nadzór nad opłacaniem podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających od nieruchomości wspólnych;
Monitorowanie ubezpieczeń związanych z nieruchomością wspólną;
Organizowanie i obsługa obowiązkowego zebrania rocznego właścicieli nieruchomości;
Wizytacje nieruchomości;
Udzielanie informacji właścicielom oraz użytkownikom lokali poprzez telefon, e-mail oraz w uzgodnionych terminach podczas wizyt na terenie nieruchomości;
Dostęp on-line do strefy mieszkańców, w tym m.in. dostęp do salda i wirtualnej tablicy ogłoszeniowej;
Raportowanie na temat kondycji finansowej.
Finanse Wspólnoty Mieszkaniowej:
Prowadzenie pozaksięgowej ewidencji kosztów i przychodów;
Opracowywanie projektów planów gospodarczych (w formie planów rzeczowo – finansowych) ;
Przygotowywanie naliczeń na podstawie uchwał Wspólnoty;
Wykonywanie rozliczeń planów gospodarczych;
Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych;
Przygotowywanie comiesięcznych informacji o poniesionych kosztach utrzymania nieruchomości oraz o przychodach;
Analizowanie i nadzór nad windykacją należności od właścicieli lokali w nieruchomości. Windykacja przedsądowa;
Rozliczanie z właścicielami lokali opłat z tytułu kosztów utrzymania nieruchomości, kosztów zużytych mediów, funduszu remontowego;
Wydawanie zaświadczeń właścicielom lokali;
Przygotowywanie przelewów. Dokonywanie rozliczeń poprzez rachunek bankowy.
Doradztwo oraz planowanie działań:
Ustalanie i wprowadzanie procedur operacyjnych w porozumieniu w Właścicielami i Zarządem;
Doradzanie i opracowywanie koncepcji działania dostawców usług dla nieruchomości;
Doradztwo w zakresie kosztów dotyczących nieruchomości oraz opracowywanie działań optymalizacyjnych;
Przygotowywanie i negocjowanie umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z utrzymaniem nieruchomości;
Porady związane z bieżącym utrzymaniem nieruchomości wspólnej.
Nieruchomości MSW Sp. z o.o. otrzymała dofinansowanie projektu o nazwie „Prace badawczo-rozwojowe nad narzędziem wspierającym zarządzanie nieruchomościami wielolokalowymi” w ramach Działania 1.1 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Wartość projektu: 597 201,93 PLN Dofinansowanie projektu z Unii Europejskiej: 440 004,24 PLN